Ponnychampionatet

Hej igen!

Nu har jag bytt häst till min ponny Wildchild. Just nu står han och jag och väntar på färjan. Nu kom den!

 
Innan jag gick på färjan körde jag Susannas lopp, Wildchild är bara i level 4. Jag avslutade också loppet med Molly på Goldspurs gård som jag glömt bort att göra. Wildchild har på sig sin bronsmedalj som han vunnit en gång i ponnychampionatet.
 
När jag kommit fram till Fort Pinta var det en kvart kvar till ponnychampionatets start. Därför red jag ner till Ponnyudden för att köra Polly och Pennys lopp. 
 
 
Efter jag kört Pollys och Pennys lopp och skrivit lite här, på bloggen var det 10 min kvar. Jag bestämde mig för att åka till ponnychampionatet för att vara där i god tid.
 
Här står jag vid ponnychampionatet och väntar på att man kan anmäla sig. Jag har på mig mina rosa byxor som inte alls passar till resten av kläderna, men de rosa byxorna är de snabbaste byxorna jag har.
 
Två andra från Sky Tails (klubben jag är med i) är också här. Nu har jag anmält mig och det är tre minuter kvar. Wildchild har snabbhet 13, men jag hoppas jag vinner i alla fall!
 
Nu är det 1 min kvar och jag rider bara runt och gör ingenting.
 
Nu skapas tävlingsgrupperna. Jag hamnade i grupp 3 (igen). Hoppas det går bra! 
 
Typ alla har ponnys i level 15 och min är i level 4..
 
Nu börjar det!
 
I början gick det halvbra; jag låg 6:a och red i en stor klunga med en massa andra. Jag följde efter en annan som tog en genväg. Jag låg 3:a och behöll den platsen hela vägen. Jag kom alltså 3:a, trots min häst i level 4:a!
 
Haha jag är faktiskt rätt så stolt..
 
 
Jag tog transporten hem till Jorvikstallet för att byta häst till Braveheart igen. Snart börjar ett till championat! Jag är jättedålig på Fort Pintas championat så jag har bestämt mig för att försöka komma 1:a på Moorlands istället.
 
Hemma i Jorvikstallet hämtade jag också min nya bronsmedalj. (Jag har redan en, men..)
 
 
Så här ser den nya (likadana) bronsmedaljen!
 
Nu har jag bytt häst till Braveheart och är påväg mot färjan. 
 
 
Här är jag på väg mot färjan.
 
Jag rider till Moorland och väntar där till championatet börjar. Jag kanske kan skriva några inlägg under tiden jag väntar? Championatet börjar inte om sååå lång tid, om en kvart typ.
 
Ses snart!
 
Beata Skywatcher
 
 
 
 
 
 
Maria
2014-06-27 @ 11:54:09

Åh vilken fin ponny :) Maria

Svar: Tack! (:
Beata Skywatcher




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ssobeata.blogg.se

Beata Skywatcher

RSS 2.0